Škoda Elroq je tu. Je to Karoq a je to najlacnejšia elektrická Škodovka súčasnosti. To preto, lebo eCitigo nie sa, a tiež preto, lebo Epiq ešte nie sa. Ale nevadí. 33 papierov nie je málo, no v dobe elektrickej je to solídne. A síce je to viac ako za aktuálny ID. 3, ale zas to je len úzky hatchback, kým toto je bucľatý crossover. A to nie je málo. Škoda Elroq je elektromobil. Má viacero výbav a viacero vtipných momentov. Napríklad intelektuálne pomenovanú novú masku. Tech-deck face. Teda doska, čo skrýva techniku a volá to tvárou. Ale skutočne, Elroq je tu a robí všetko preto, aby rýchlo zapadol prachom.
Tvár je úprimne o ničom. Všetky krivky, všetok dizajn za tou novou úžasnou tvárou pôsobia akoby Škoda jednoducho zobrala karosériu Karoqu a privarila ju na MEB skateboard s baterkami a pohonným ústrojenstvom. Akurát je to auto viditeľne nižšie, než Karoq a aj v kufri má len 470 litrov objemu. No z tlačovej správy sa samozrejme dozviete, že je to skvelý objem a najlepší v segmente elektrických kompaktných elektromobilov medzi elektromobilmi. A teraz skúste vyrátať konkurentov. Mne napadajú hneď dvaja. Hyundai Kona a Kia Niro. A keď si poviete, že pŕŕŕ, veď Niro je menšie, poviem vám pŕŕŕ, je menšie od Karoqu, nie od Elroqu. Ta to ta baterka, ňe? Ta to ta baterka, veru. Kona začína na dosť prestrelených 42-tisíc eur. Ale už to nie je žiadne čudné malé motovidlo, ale kus auta. No a kufor? 466 l. 1:0 pre Elroq.
Lacnejší ako Kona, drahší ako…
A teraz Niro. Aj to sa tvári tak prižmúrene, aj to sedí nižšie, než by ste chceli. Ale je to crossover? Áno. Je dosť veľký vnútri? Áno. Je podobne veľký vonku? Je. No a kufor? 476 l. A teraz je tu otázka: prečo Škoda v tlačovej správe klame? Lebo je to vo zvyku automobiliek a hlavne škodovky. Nie klamať, iba zavádzať. A vytvárať si segmenty čisto len pre seba. Ozaj a nespomenul som cenu Nira, však? Tak tu je: 29 990 eur. A za to už máte auto so 64,8 kWh baterkou, nie s 55-ťkou ako v prípade Elroqu s cenou už od. Výhodou Elroqu je však to, že ponúkne aj viac. Má ešte 82 kWh batériu a k nej má nielen pohon zadnej, ale aj oboch náprav.
Skrátka všetko to, čo Niro nedá. Lebo to je prednokolka a to je pre elektromobil fakt otrasná voľba. Lenže stále je to len elektrická škatuľa, záleží na tom niekomu? No tomu, komu áno, určite uprednostní pohon zadnej nápravy, aký ponúka MEB platforma. Lebo je skrátka o triedu lepšou voľbou. Takže tak. Elroq nie je krásavec. Nie je ani autom s najpriestrannejším kufrom. Je však praktický, má vzdušnú kabínu, má veľký infotainment, ktorý dokonca dokáže fungovať bez sekania a je naozaj šikovný. A má viac možností tak, aby vyhovel širšiemu spektru zákazníkov.
Parametre, parametre!
Elroq teda dostanete ako RWD, no tiež ako AWD vďaka verzii 85x. Tú v tabuľke nižšie nenájdete, ale to preto, lebo tá tabuľka nie je o poháňaných nápravách. No a na záver si dajme pár údajov. Matrix LED svetlá majú 36 segmentov na každej strane. Je to veľa? Nie. Je to málo… No, stále lepšie ako Opel. Ten keď so svetlami tohto typu začínal, mal 24 segmentov. Dokopy, celkovo… A koľko ich má taký Mercedes? Nechajme tak. Nekupujete Mercedes… Za 33 určite nie. Dĺžka vozidla Škoda Elroq je 4 488 mm, šírka 1 884 mm a výška 1 625 mm. Rázvor náprav predstavuje 2 770 mm a pohotovostná hmotnosť je 1 949 kg.
To znamená, že auto je dlhšie, užšie, rovnako vysoké a má dlhší rázvor, než Karoq. Displej infotainmentu má 13 palcov. Materiál Technofil je zo 75% materiálu Econyl – teda nylon recyklovaného typa. Toľko k recyklátu v interiéri Lodge. Maximálka je pri slabších 160, pri silnejších 180 km/h. Maximálka nabíjacia je pri slabších 145, pri silnejších až 175 kW. V galérii nájdete aj Sportline verziu. Tá verí čiernym doplnkom a dostupná bude len pri verziách 60 a 85/85x.
Bodka
Na záver už len jedno: Škoda Karoq je sama o sebe pomerne nudnou a nevzhľadnou mainstreamovou škatuľou. Na to, aby aspoň trochu k svetu vyzerala, potrebuje vyššie výbavy a doplnky. Najviac jej pasuje práve Sportline verzia. Lenže ľudia si autá značky Škody nekupujú pre dychberúci dizajn, ale pre to, čo v aute nájdu. Priestor, šikovné riešenia, priestor a bohatú paletu motorov, výbav a doplnkov i blízkosť servisu a dílera. Niečo podobné teda z časti predstavuje aj Elroq. Určite sa s ním v nasledujúcich rokoch budete stretávať na našich cestách často, lebo ide presne podľa Škoda formuľky na úspech. Mňa osobne ale predstava nudnej škatule, ktorá bude ešte aj tichá a úplne elektrická nenadchla. Za to Sportline s 2,0 TSI DSG AWD… to mi znie o dosť lepšie… A vám? No ani ten 85x nemusí byť úplne zlý… Keď je to tiché, nech to aspoň fičí.
Elroq 50 | Elroq 60 | Elroq 85 | |
Kapacita batérie (brutto/netto) | 55 kWh/52 kWh | 63 kWh/59 kWh | 82 kWh/77 kWh |
Doba nabíjania (z 10% na 80%) | 25 minút | 24 minút | 28 minút |
Výkon | 125 kW | 150 kW | 210 kW* |
Maximálna rýchlosť | 160 km/h | 160 km/h | 180 km/h |
Zrýchlenie (0-100 km/h) | 9,0 s | 8,5 s | 6,6 s |