V Číne robia ramená s rýchlovlakom typu Maglev. Vraj to vytiahne na tisícku za hodinu. Ale stále sedíte v open office a čudní a niekedy aj smradľaví ľudia môžu pozerať na vás i na vaše displeje. No fuj! Zato BMW má rýchlovlak, ktorý nepotrebuje koľajnice, na displeje a ani na vás nikto nevidí a vytiahne tristo za hodinu. Volá sa BMW M5 Touring takže odvezie aj batožinu. No skrátka BMW M5 Touring je súkromná luxusná obývačka s brutálnymi parametrami.
Rýchlovlak menom BMW M5 Touring patrí medzi osobné rýchlovlaky. Jeho najväčšou výhodou je, že nepotrebuje koľajnice a svojich neuveriteľných 535 kW (727 k) a 1000 Nm systémového výkonu dokáže vyprodukovať na ľubovoľnej spevnenej ceste. M5 Touring tak ako menej praktická verzia ponúka tieto parametre vďaka kombinácii spaľovacieho motora s objemom 4,4 litra a označením V8 s elektromotorom s výkonom 145 kW. Spoločne roztáčajú všetky štyri kolesá. Maximálna rýchlosť s jazdeckým balíčkom je 305 km/h a toto kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. A to sú čísla, ktoré naozaj obdivujem, najmä, keď viem, že pohotovostná hmotnosť je 2475 kg.
BMW M5 Touring je luxusná obývačka a ťažký kaliber zároveň
M5 Touring dodáva nielen uctyhodné čísla, zrýchlenia a dynamiku ale aj svojský štýl. Matný sivý lak, k tomu aero doplnky, a vnútri športové sedačky v kombinácii s červenou kožou, to vyzerá naozaj extravagantne. A pritom to auto dokáže jazdiť po meste v úplnej tichosti, keďže s priemerkou 30,7 kWh/100 km dokáže z 18,6 kWh baterky vymačkať dojazd na nabitie cez 60 km… A v tichom móde vás odvezie do rýchlosti 140 km/h. V burácajúcom móde zas môžete vypnúť 4WD a jazdiť bokom až do momentu kontaktu s vybraným stĺpom, či inou prekážkou. Ešte zdvihnúť podvozok, semišový lak a Naomi a to auto má všetko…
M5 Touring sa bude vyrábať v Dingolfingu. Je to osviežujúci návrat stratenej verzie podobne ako v prípade M3. Touring disponuje batožinovým priestorom 500 litrov. Cena bude začínať niekde nad 133-tisíc eur a prví zákazníci by sa k autu mohli dostať už o pár mesiacov.