Renault na prebiehajúcom autosalóne v Paríži predstavil aj svoju najväčšiu novinku. Nazval ju Renault 4 a „logicky“ je väčšia ako Renault 5. Nie je väčšou novinkou, ale väčším autom. Renault 4 je ikonické auto z dávnych čias. Štvorku si zadovážilo po celom svete v množstve verzií vyše 8 miliónov motoristov. Na odkaz univerzálneho, priestranného, praktického a lacného hatchbacku, ktorý by bol dnes istotne crossoverom, nadväzuje Štvorka z roku 24. Už oficiálne ako crossover a oficiálne ako električka. Na Automotoblogu milujeme auto-moto výstrelky a koncept, ktorý Renault priviezol do Paríža je jedným z nich. Inak nepripomína vám Štvorka novú Pandu?
9 cm navyše a je kráľ, o 9 cm menej a je… Clio
Má množstvo schopností, z ktorých vyberiem len tie najpodstatnejšie, lebo však kto by to všetko čítal. A síce je to retro-moderné auto s retro-moderným dizajnom. Výrazná oblo-ostro-úhla maska a retro trčiace LED svetlá vzadu. Nákladová hrana tak nízko, až sa to pri svetlosti cez 18 cm zdá neuveriteľné – 61 cm. Autiak je o 9 cm väčší ako Clio a o 9 cm menší ako Captur (a že 9 cm nie je dosť…). Vďaka využitiu elektrickej platformy však poskytuje v kabíne v podstate toľko miesta ako väčší Captur. A to aj vo výške hlávky a aj v oblasti kolien. V kufri má Štvorka 420 litrov voľného objemu v peknom pravidelnom kvádri. 35 litrov si skrýva pod podlahou na skrytie predlžovačiek.
Renault 4 si môže vo výbave zarátať aj 26 ADASov a dva 10-palcové displeje. Keď si nepriplatíte, tak ten za volantom má len 7 palčiakov. Hlavné je, že to celé beží na Google službách a to znamená jediné: lepší a funkčnejší infotainment nie sa. V kabíne je kvantum moderných eko materiálov, no za zaujímavejšie považujem 88,6%-tnú zrecyklovateľnosť celého autíčka. 100% auta vzniká v Európe a vyše 75% dodávateľov je v okruhu 300 km od výrobne vo Francii. A ešte jedno percento: 19,2% z auta je z recyklátu a to platí ako pre plasty, tak pre kovy v konštrukcii.
Čísla, čísla, čísla
Nuž a parametre. Renault 4 si do papierov píše dĺžku 4,14 metra. Rázvor je 2,62, šírka 1,8 m a výška 1,57 m. Batérie môžu mať dve kapacity a s nimi je natvrdo spojený aj výkon motorov. Mestská verzia ponúkne 40 kWh a 90 kW motor. K tomu je 80 kW a 11 kW nabíjanie DC/AC. Silnejší variant dodá 52 kWh baterku, 110 kW motor a 100 kW nabíjanie. Zrýchlenie táto verzia ponúkne z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a z 80 na 120 km/h za 7 sekúnd. Vmax je 150 km/h. Inak hmotnosť len tesne presahuje 1400 kg a to vďaka veľkej snahe usporiť ako materiály, tak hmotnosť. Väčšia baterka má preto len 300 kg. Inak NMC verzia.
Renault 4 FL4WER POWER
Kľúčové slovko si zapamätajte: hippie chic. Koncept hľadal inšpiráciu v kvetinových 70-tkach. Autiačik má kopu „milučkých“ detailov vrátane kvetinového vzoru na sedadlách. Pritom zvonku to hrá na terénneho drsniaka. Štvorka Hipík má 20-tky kolesá, takže o 1,5 cm vyššiu svetlosť. Autíčko má plátenú strechu, ktorú inak môžete mať aj k „normálnej“ Štvorke. Renaultu toto vyšlo a ak neprestrelí cenu, Štvorka môže byť skutočným elektro-hitom.