Renault Mégane GrandCoupe sa vracia vo veľkom štýle. GrandCoupe vychádza z hatchbacku, ktorý však už v cenníku nenájdete. Namiesto neho postavil Renault elektrický model menom Mégane. V ponuke je ešte GrandTourer, no ten je o kus drahší ako GrandCoupe. Model GrandCoupe sme prvýkrát videli v roku 2016. Vtedy nahradil neslávne známy Fluence. Aj keď ho vyrába tá istá fabrika v Turecku, podstatné je, že stojí na omnoho modernejších základoch, na aliančnej platforme CMF-CD a to mu zabezpečuje dramaticky lepšiu pasívnu i aktívnu bezpečnosť, novšie motory, lepšiu kvalitu jazdy, lepšiu výbavu a lepšie technológie na palube.
Cena? Cena? Cenaaa!?
18 200 eur za výbavu Evolution a štvorvalcový motor 1,3 TCe 140. Motor má v prípade základnej výbavy k dispozícii iba manuálnu 6-stupňovú prevodovku. Kúpite ho v bielej základovke, ale ošetrenie peknými metalízami je od 700 do 900 eur podľa odtieňa. Keď k tomu prirátate nejaké doplnky ako rezervu, vyhrievanie predných sedadiel a handsfree kartu, auto stojí tesne pod 20-tisíc eur. A to je dobrých pár tisíc pod konkurenciou. Inak konkurenti. Mégane GrandCoupe je dnes už veľmi vzácny model. Štýlové auto s pekným dizajnom a klasickou trojpriestorovou karosériou… Skrátka Megane GrandCoupe oslovujte ako pekný sedan nižšej strednej triedy. Jediné také autá sú dve a obe z Japonska: Mazda 3 a Toyota Corolla. Obe sú drahšie. Corolla s trojvajcom o tri tisícky, Mazda s dvojlitrom ešte o ďalšie tri viac. A Golfy, Scaly, Leony, 308-čky a ďalší sú drahší tiež. Jediní kto drahší nie sú, sú autá, ktoré nepatria do tejto triedy. Dacie Joggery, Sanderá, C3-jky a podobné škatuľky. Nie sú zlé, ale taký šmrnc skrátka nemajú.
Výbava? Výbava? Výbavička?
Aj keď je to generačne staršie auto, stále drží krok so súčasníkmi. Model si osvojil nové prvky štandardnej výbavy vrátane predprípravy na alko tester, ale tiež nové povinné asistenčné systémy ako udržiavanie v jazdných pruhoch, upozornenie na prekročenie rýchlosti, či sledovanie pozornosti vodiča. K tomu rátam aj núdzové brzdenie, upozornenie pred rizikom kolízie a zároveň núdzové brzdenie s rozoznávaním chodcov. V základe má auto aj šesticu airbagov – vpredu štyri, vzadu dva, ABS, ESC a zopár ďalších asistentov. K tomu dvojzónová klimoška, parkovacia kamera so zadnými senzormi a 16-tky oceľáky s peknými krytmi. Vo vyššej výbave Techno si môžete priplatiť adaptívny tempomat a v nižšej výbave si za 600 eur môžete kúpiť LED Pure Vision svetlá.
Druhý stupeň menom Techno kúpite aj s EDC sedemstupňovou dvojspojkou. Techno s manuelom je za 19 900, s dvojspojkou z Kechneca (aspoň kedysi bola odtiaľ) za 21 900,-. Keď to úplne prepálite a k Technu s EDC si kúpite všetko v cenníku, ste na 25-tisíc eur. A keď si ešte aj kúpite všetko z originálnych doplnkov, bude to asi miliarda… Jediné čo tam má zmysel je asi alarm za 480 eur. To viete, lopkári vedia oceniť dobré auto, aj keď má znak, ktorý nikto nechápe… Techno má LED svetlá v základe, no za 400 a 600 eur si môžete kúpiť dva doplnkové balíky s adaptívnym tempomatom a väčšími displejmi prístrojového štítu a infotainmentu. A infotainment je EasyLink, takže paráda.