Ferrari predstavilo náhradníka za model 812 Superfast. Volá sa Ferrari 12Cilindri a v názve je to najpodstatnejšie. Jeho bijúce srdce má objem 6,5 litra, dvanásť valcov zvierajúcich písmeno V s uhlom 65° a s výkonom 830 koní. Motor vo svojej prvej verzii prišiel na svet ešte s modelom Enzo. Dnes však spĺňa emisnú normu Euro6e a ďalšie súčasné normy tak, aby dokázal jazdiť s atmosférickým dvanásťvalcom bez dopingu turba, či elektromotorov. Toto je skrátka hypermoderný purizmus od Ferrari v celej svojej kráse.
Ferrari 12Cilindri – výkon čistý ako ľalia
Ferrari 12Cilindri dokáže dodať maximálny výkon 830 koní pri 9250 ot/min a maximálny krútiaci moment 678 Nm pri 7250 ot/min. Divoký kôň v najnovšom prevedení vďaka tomu zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy. Zároveň dokáže dosiahnuť rýchlosť 200 km/h za 7,9 sekundy a maximálku má 340 km/h. S celkovou dĺžkou 4733 mm je prakticky identický s odchádzajúcim modelom, no ak by ste chceli hovoriť o facelifte 812-tky, rovno odporúčam mlčať, alebo si jednu streliť. Za všetko: rázvor má 2700 mm, čo je menej ako pri 812, takže sorrenko! Ale teraz vážne. Konštruktéri si dali záležať na tom, aby novému srdcu poskytli taký obal a také dodatočné inštrumenty, aby dvanásťvalec mohol neustále dokazovať svoju obdivuhodnú zvukovú a výkonnostnú krivku. Inak krivku krútiaceho momentu dokáže auto elektronicky ovládať v prospech ideálneho ťahu na 3 a 4. prevodovom stupni.
Aerodynamika, aktívne prvky a ďalšie novinky
V Maranelle sa postarali, aby malo auto prepracovanú aerodynamiku s aktívnymi prvkami. Predná maska má až 7 otvorov pre chladenie rôznych komponentov. Olejový okruh dostal dvojicu chladičov a konštruktéri sa postarali, aby v motorovom priestore nevznikal problém s tlakom aj tak, že špecificky upravili smerovanie vzduchu v okolí motora a pri výstupe z vozidla. Motor dostal titánové ojnice pre zníženie hmotnosti a zvýšenie pevnosti. Získal aj nové chladenie, nasávanie s možnosťou nastavovania dĺžky potrubia pre ideálny tlak a energiu vo valcoch. Nové sú aj pneumatiky s rozmerom vzadu 315/35 ZR21 a vybrať si môžete sadu od Goodyearu alebo od Michelinu. Ferrari tiež aktualizovalo svoj systém kontroly jazdy. Jednotlivé prvky medzi sebou lepšie komunikujú. 12Cilindri získal o 10% vyššiu tuhosť vďaka novým materiálom a konštrukčným zmenám.
Nemôžeme zabudnúť na to, že motor je vpredu v strede a dvojspojková prevodovka, ktorá má po novom 8 stupňov a o 30% rýchlejšie radenie je vzadu. Tam je aj eDiff, aby bolo jasno. Ferrari 12Cilindri uzrelo svetlo sveta v Miami a bude aj ako kabrio. Parametrami sa prakticky nebude odlišovať. Ozaj: hmotnosť 1560 kg v suchom stave.