Poriadne auto má poriadny motor. A tohto sa Mazda držala so zúrivým presvedčením aj ostatnú dekádu, keď nám tu v Európe „rost takovej nešvar,“ keď všetci strkali do áut malé motory hlava nehlava. A niektorí v tom pokračujú ďalej. Napríklad taký Renault sa neštíti d*bnúť do sedemmiestneho SUV 1,2 litrový turbomotor. Je to síce základ hybridu, aj tak je väčšina dynamiky závislá od neho… Francúzi veria, že objem nahradíš, napríklad turbom, ale v Japonsku v týchto dvoch veciach nevidia súvislosť a naďalej u nich platí, že objem ničím nenahradíš. Môžeš ho ale doplniť…
Ale v Mazde si skrátka išli svoje a aj si vždy pôjdu svoje. Ako taký pittbull, ktorý sa zakusne do hrdla koriste a nepustí ju, nech sa deje čo sa deje. Oni sa objemu nevzdali a vždy tvrdili, že spaľovací motor nemusí byť malý, aby dobre fungoval a mal nízke emisie. A ľudia to milujú dodnes. Keď sa ale teraz karta obracia a aj taký Folkscvágen namiesto jednolitrového trojvajca začína do väčších áut osádzať o tretinu väčší štvorvajec, Mazda predsa nemôže zostať bokom. A tak spravila niečo, čo nikto nečakal. Svoje populárne dvojlitrové štvorvalce poslala do histórie. Nahradila ich 2,5 litrovým motorom s výkonom 140 koní (103 kW) a s krútiacim momentom 280 Nm.
A aktuálne v cenníkoch naprieč Európou nenájdete žiaden iný motor. A to ako pri Mazde 3 hatchback, tak sedan, tak pri CX-30-tke. Všade len 2,5 litrový mild-hybrid v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou, alebo šesťstupňovou automatickou prevodovkou. CX-30 aktuálne ani nemá v ponuke pohon všetkých kolies, takže je možné, že nejaká nová verzia sa predsa len nájde… CX-30 Japonci u nás ponúkajú od 26 200,- a Mazdu 3 hatch aj sedan kúpite od 24 460 eur.