Lamborghini 634 získava motor V8. Lambo 634, čo je kódové označenie nástupcu modelu Huracán, bude mať celkom nový motor. Nástupca menšieho superšportového vzdorovitého býka sa môže tešiť na motor V8 s objemom 4,0 litra. Za jeho vznikom stojí podľa slov výrobcu výhradne tím konštruktérov zo Sant´Agaty. Agregát nahradí ikonický päťlitrový desaťvalec. Aby však fanúšikovia a hlavne zákazníci nefrflali, motor nebude typickým osemvalcom s dvomi turbami. Pôjde o enormne výkonný twin-turbo agregát s vrcholom výkonu až tesne pod fantastickou hranicou 10 000 ot/min.
Motor so závideniahodnými parametrami
Poďme si to zosumarizovať. Nová V8-čka disponuje ôsmimi valcami do V a dvomi turbodúchadlami v tzv. horúcom véčku v medzere medzi valcami. Motor dosahuje výkon 800 koní pri 9000 až 9750 ot/min a červené pole si nakreslil na úroveň 10 000 ot/min. Krútiaci moment sa rozkladá medzi 4000 až 7000 ot/min a jeho cifra je 730 Nm. Motor konštruktéri pochopiteľne umiestnili vzadu-v-strede. V8-čku spojili s 8-stupňovou dvojspojkou, ktorá je celkom nová. Medzi prevodovkou a motorom je však ešte jeden motor. Axiálny elektromotor kompaktných rozmerov vyvinie maximálny výkon 150 koní a maximálny krútiaci moment 300 Nm. Nájdete ho v jednom balíku s prevodovkou a inverterom.
Lamborghini 634 dostane motor V8, ktorý nebude ticho sedieť v kúte
Model 634 príde ešte tento rok a svojim budúcim užívateľom ponúkne silu získanú v kombinácii elektromotorov so spaľovacím osemvalcovým srdcom. Okrem zadného elektromotora sa o pohon budú starať ešte ďalšie dva elektromotory, pravdepodobne na prednej náprave. Na to, aby mohol motor točiť tak vysoko, potrebuje extra ľahké komponenty i mimoriadne odolný ventilový rozvod. O to sa starajú niektoré súčiastky z titanu a niektoré zas zaujmú svojim tvarom a funkciou. Pointou je, že Lambo nechce prísť o svoj unikátny zvuk a preto motor vybavilo špeciálnymi riešeniami, ktoré podporia vysokootáčkové crescendo aj šokujúcim zvukom. Stručne a skrátka: Lambo nechce ticho sedieť v kúte a počúvať elektrické bzučanie. Skromnosť a nenápadnosť značke nikdy nepasovali. Veď posúďte sami napríklad tu.
