Jeep Avenger 4xe – to je nový názov novej špecifikácie úplne najmenšieho tuti-fruti „Džipíka“ Aj keď je tuti-fruti a rozhodne nie je Made in USA, dokáže viac, než väčšina podobne veľkých kolegov. Avenger je kolegom napríklad modelu Fiat 600, ak by ste nevedeli… Jeep Avenger 4xe je štvormetrové SUV s pohonom všetkých kolies. Neslúži mu na to ani veľký motor, ani veľký diferák, ani veľký kardan. V Stellantise sa pochlapili a spravili 4×4 systém, ktorý by aj Toyota odsúhlasila. Zadné kolesá si malý Avenger poháňa prostredníctvom elektrického motora.
To je výhoda z viacerých uhľov pohľadu. Prvým sú samozrejme emisie. Tým druhým je spotreba. Tretím je absencia veľkých mechanických dielcov, pre ktoré by takto malé auto museli rozpárať, rozrezať a vyvariť s úplne absurdnými nákladmi. Jasné, že sa nedostane tam, kam vylezie Wrangler. Ale ak býva vaša polovička s vami bradatými gerojmi v detvianskych horách, na nákup môže ísť aj bez vašej pomoci a vášho auta. A to je benefit, ktorý doteraz patril len meštiakom.
Jeep Avenger 4xe: kabeločka pradie, vrčí a málo papá
Zároveň sa môžete konečne zbaviť toho hrdzavého Samuraja, ktorého síce máte radi, ale polovička s ním jazdiť po nákupoch nechce. Ani vy ju v tom púšťať veľmi nechcete – predsa je to už dosť nebezpečný stroj…. Nuž a tento stroj pritom netreba ani nabíjať. Takže kabeločka bez zástrčky ako lusk! Akurát ten trojhrniec s objemom 1,2 litra a označením PureTech vám isto spôsobuje zimnicu a náhodné nočné potenie, no nebojte, motorček je ešte komplikovanejší ako bol kedysi. Ale je tiež „rokmi overený,“ nech to už znamená čokoľvek. PuurTechu (vrčí ako hladné mačiatko) dopomáha elektromotor.
48Voltová sústava v kombinácii so slovenskou automatickou prevodovkou (vraj z Kechneca) so 7. stupňami a elektromotorom priamo v jej obale. To všetko preto, aby aj výkon bol dostatočný – 100 kW, aj aby spotreba bola nižšia ako v minulosti. Motorizáciu som skúšal, dobre to fičí a žerie reálne menej – aj pod 7 litrov. Svetlosť je 21 cm, auto má protiškrabancový finiš a nejaké tie nálepky a vzory pre ľahšie odlíšenie. Nájazdový uhol je 22°, prejazdový 21° a výjazdový 35°. Elektromotor vpredu i vzadu ponúkne 21 kW. Zadný elektromotor pomáha až do 50:50 pri rýchlostiach do 30 km/h. Medzi 30-90 km/h sa pripojí ak ho potrebujete. Nad touto rýchlosťou nerobí už radšej nič. Ale zadná náprava je vďaka nemu viacprvková a to istotne poteší. Auto príde z poľského Tychy v druhej polovici tohto roka.