Ford už dávnejšie tvrdí, že nové ceny Mustangu nebudú môcť byť v Európe práve ľudové. Posledné mesiace pred novým rokom 2021 majú byť naozaj poslednými, kedy sa Mustang má dať aj u nás kúpiť v zaujímavej cene. V cene, ktorá ho preslávila. To ale neznamená, že tento legendárny stroj v Európe končí. Ford si ho nechá. Aj keď si musí kúpiť emisie od automobiliek s čistejším modelovým portfóliom.
Mustang Mach 1 je legendárne označenie športovo orientovanej verzie modelu Ford Mustang. Hierarchiou stojí niekde medzi GT a GT 350. Ford tvrdí, že toto auto má bližšie ku GT 350.
De facto nahrádza Bullit. Robí to ale naozaj zaujímavo. Nielenže sa snaží pripomínať klasický Mach 1 dizajnom, tlačí na pílu a mení kalibráciu motora, podvozku i aerodynamiky. A motor má naozaj bližšie k 350-tke. Pretože využíva jej špeciality vrátane odlišného nasávania a softvéru.
Auto má 5,0 litrový motor V8 s výkonom 460 koní (EÚ) s vylepšeným chladením pre lepší výkon na okruhu. V základe má 6-stupňovú manuálnu prevodovku Tremec s rev-match funkciou pre ideálne podraďovanie. Tremec 3160 má dvojkotúčovú spojku pre ozaj ostré športové vyžitie. S manuálom možno navyše radiť bez pustenia plynového pedálu technikou tzv. flat shift.
A nejaký blázni, ktorí očividne nepochopili na čo vlastne Mach 1 má slúžiť, si môžu kúpiť aj tú 10-stupňovú srandaprevodovku. Ale Ford neodolal a bachol ju do doplnkovej výbavy. Lebo veď aj GT sa najviac predáva s automatom…
Vraj má srandaprevodovka vylepšené chladenie oleja a zmenený soft. Ale aj tak…
Na podvozku sú špeciálne pružiny, tlmiče i puzdrá a úpravou prešiel aj posilňovač. Samozreje tak ako ponúkne aj GT, aj tu ide o tlmiče MagneRide. Sú ale nastavené viac v prospech ostrej jazdy.
A ostrej jazde prospieva samosvor na zadnej náprave v základe, no najmä poriadne prítlačné krídlo od GT500, ktoré s ďalšou aerodynamikou pomáha vytvárať prítlak vyšší až o 22% v porovnaní s GT.