Volkswagen ešte dlho potom, čo zanikla Tretia ríša a s ňou i sen istého fúzkatého pána o ľudovom aute pre každého Nemca vyrábal Volkswageny. Tie KdF Wageny, ktoré sa neskôr stali legendárnymi Beetlami. Teda Chrobákmi s typickou oblou karosériou so vzduchom chladeným motorom vzadu.
A práve toto auto. Auto zvané K70 bolo totálnym odklonom od toho, čo dovtedy Volkswagen (ľudové auto) znamenal. K70 bolo totiž prvé FWD auto (auto s predným náhonom) s motorom umiestneným pod prednou kapotou s priestranným interiérom a s nezávislým zavesením kolies.
K70 bol typický sedan, ktorý sa začal vyrábať v 70-tych rokoch v úplne novej fabrike. Auto znamenalo úspech a predchádzalo menám ako Polo, či Passat. Predstavenie prebehlo v roku 2020 takmer presne pred 50-timi rokmi.

Myšlienka premiestniť motor zozadu dopredu a úplne otočiť celú koncepciu vozidla nebol tak úplne prirodzený vývoj. Potom, čo si vo Wolfsburgu uvedomili, že jeden starnúci produkt im nebude stačiť. Skúsili zvrátiť pokles predajov automobilky prostredníctvom väčšieho Chrobáka zvaného Type4, respektíve 411. Väčší Chrobák s rovnakou koncepciou ale veci nepomohol a tu sa pripája šikovná kúpa inej automobilky. Automobilky, ktorú dnes poznáme ako Audi. Auto Union bola automobilka, ktorej know-how sa pri vývoji novodobých ľudových áut VW veľmi hodila. Nie je žiadnou tajnosťou, že aj K70 vznikol práve vďaka konštruktérom Auto Union.

A už len na záver: pánko, ktorý je na fotografiách s K70 je celoživotným fanúšikom koncernu Volkswagen. Volá sa Karl-Günter Queißer. Má 79 rokov a je doslova súčasťou histórie auta menom K70. Do Volkswagenu nastúpil presne v roku 1970 a presne do novej fabriky Salzgitter, kde sa K70 začal vyrábať. Odvtedy ich vlastnil veľa a toho roku chcel urobiť veľkú stretávku, no pre koronu spravil len drobné stretnutie najvernejších fanúšikov.