Fiat predstavil svoj návratový modul do segmentu B. Model Fiat Grande Panda s dĺžkou necelé štyri metre však nebude len Európskym autom, chystá sa do celého sveta. Fiat Grande Panda konštruktéri vybavili retro dizajnom s pixelmi na prednej maske (štvorcové svietiace body), hranatými tvarmi, priestrannou kabínou. A vybavia ju aj dvomi zdrojmi energie. Jedna verzia s baterkou s kapacitou 44 kWh sa chystá do ulíc bez výfuku, s integrovanou nabíjačkou v maske, s dojazdom 320 km podľa WLTP a s výkonom 83 kW. Druhá verzia ide do ulíc s 1,2 litrovým turbomotorom (áno, slávny Puretech, avšak už bez máčaného remeňa, ale s retiazkou) s výkonom 74 kW a s mild-hybridným systémom integrovaným do dvojspojkovej prevodovky.
Fiat Grande Panda: ceny výborné, disky plechové…
Fiat Grande Panda má pre záujemcov verziu La Prima. La Prima ale chce šťavu len zo siete. No aj spaľovacie výbavy majú čo ponúknuť. Extravagantný dizajn nájdete i v kabíne. Zaujme bambusová priehradka i bambusové vlákno použité na celej palubnej doske, no tiež veľké displeje infotainmentu. Jeden priamo pred vodičom, druhý hneď vedľa. Teda ak si nekúpite základnú výbavu. Vtipné je, že Fiat vás túži nalákať na základné ceny. EV-čko má na našom trhu podliezť 25-tisíc eur a spaľovač pôjde dokonca pod 19-tisíc. Zdá sa vám 19-tisíc za „béčkový“ crossover veľa?
Musíte si uvedomiť, že dnešné autá sú omnoho komplikovanejšie, navyše dnes je drahé prakticky všetko. A aj keď technologicky také autíčko ponúkne naozaj zložitý spaľovací motor – aj s automatom a kopu štandardnej (a povinnej) výbavy, Fiat predsa len chce, aby bolo každému jasné, že ste si kúpili základnú verziu. Napríklad zvonku to všetci zistia vďaka retro plechovým diskom a zvnútra tým, že displej infotainmentu auto nebude mať vôbec. A pod článkom uvidíte ako „krásne“ to vyzerá. Na druhú stranu: a čo keď. Držiak na mobil je na správnom mieste a keď máte riadny smartfón, displej infotainmentu aj tak nie je nevyhnutný.