Čínsko-britská automobilka MG si povedala, že jej dizajnérske oddelenie potrebuje vzpruhu, niekoho kto vie ako vytvoriť niečo, čo si každý zapamätá, niekoho kto vie ako nakresliť niečo, čo pohne srdciami a rozhodne niekoho, kto sa podpísal pod facelift tretej generácie modelu Octavia… MG skrátka chce svoju šilhavou Octavii. Lebo škúliacu Octaviu by chcel mať v portfóliu modelov každý. Viceprezidentom dizajnového oddelenia sa preto stal Slovák Jozef Kabaň.
Sa možno smejete, ale sa dosmejete, ja to myslím vážne. Ktorá značka, ktorá túži po úspechu v Európe, by nechcela mať v portfóliu auto ako Octavia? Lebo to nie je len auto, ktoré sa v histórii značky Škoda a aj v jej súčasnosti predáva najlepšie, auto ktoré zo značky na periférii urobilo výkladnú skriňu celého veľkého nemeckého koncernu, ale aj auto, ktoré sa predáva dobre bez ohľadu na to ako kontroverzný je jej dizajn.
Dokonca sa podľa údajov značky predávala ešte lepšie ako pred šilhavým faceliftom. Aj napriek tomu ako šilhá, aj napriek tomu ako škúli a ako sa jej dizajn zhoršil v porovnaní s verziou predtým (Octavia III). Takže áno, MG nepochybne dúfa, že Mr. Jozef Kabaň sa podpíše pod budúce výrobky značky, ktoré jej pomôžu stať sa veľkým hráčom nielen v Číne a Británii ale aj všade medzitým. A keď to trošku osolí kontroverziou a puncom európskeho dizajnéra, o to lepšie. Nakoniec, Jozef absolvoval londýnsku školu a dizajnové centrum MG je v Londýne… takže… chápete, má to blízko k alma mater…
Uvidíme ako im to spolu pôjde. Nepochybujeme, že Jozef má čo ponúknuť. Na rováši má mnoho ikonických i mega úspešných modelov, veľká časť z nich brázdi aj naše cesty. Úprimne tomuto spojeniu držíme palce. Veríme vo viacstrannú prospešnosť. A Jozef by si dozaista zaslúžil, aby sa jeho dielo opäť dostalo na svetlo sveta.