Očakávania od najsilnejšej verzie modelu Volkswagen Golf sú ozaj výrazné. Nové auto už vo verzii GTI Clubsport sľubuje veľkú zábavu. R ale pridáva pohon všetkých kolies, ostrejší podvozok, silnejší motor a ešte výraznejší charakter.
Auto má motor 2,0 TSI s výkonom 320 k a s krútiacim momentom 420 Nm. To je o 10 koní a 40 Nm viac ako pri minulej generácii. Auto má nižší podvozok, tuhšie stabilizátory a medzigeneračne je celkovo tuhšie.
Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h (obmedzovač). Dizajn ponúka intenzívny zážitok najmä vďaka výraznej modrej uvádzacej farbe, prítlačnému krídlu vzadu. Svoje hovorí aj difúzor a koncovky výfukov od Akrapoviča. Dizajnú pomáhajú písmenká R, tlačidlo R v kabíne, športové ale mäsité škrupiny a 19-palcové disky.
Má väčšie brdzy (358), vpredu dvojpiestikové hliníkové. Má na výber viacero jazdných režimov vrátane Driftu. Pohon všetkých kolies bol optimalizovaný pre športové vyžitie. Zapamätať si treba vektoring krútiaceho momentu, ktorý pomáha potlačiť prirodzenú nedotáčavosť. Veľa hovorí už prítomnosť režimu Drift. Jazda bokom je možná vďaka úprave chovania stabilizačného systému a pohonu všetkých kolies.
Zaujímavé je, že do USA sa auto dostane aj s možnosťou voľby manuálnej 6-stupňovej skrine, zatiaľ čo v EÚ bude vďaka normám dostupný iba DSG 7-stupňový automat.