Subaru je legenda. Lenže legenda z 90-tych rokov. Dnes je to automobilka, ktorá do Európy priváža prevažne senior-wagen vozidlá. Či už ste starí fyzicky, alebo mentálne, u Subaru si nájdete svojho favorita. Nehovoriac o tom, že aj modelové portfólio je s každou novou generáciou čoraz staršie…
Napriek tomu máme mi fanúšikovia Subaru z 90-tych rokov stále nádej. Nádej, ktorú ešte dnes napĺňajú skvelé modely ako WRX STi a BRZ. Avšak napĺňajú ju obvykle mimo šourúmov Subaru.
Nová generácia modelu BRZ opäť vzbudila nádej. Nádej, že sa aj Európe ujde výborné športové auto so zadným náhonom. Ale ono sa neujde. Tušili sme to, ale dnes je to už vlastne jasné.
I keď stále nie oficiálne, pre Autocar sa zástupca Subaru vyjadril, že značka nemá v pláne uviesť BRZ aj v EÚ.

Pritom by bolo o čo stáť. No možno práve preto si EÚ takýto model nezaslúži. O čom píšem? BRZ má stáť na novej platforme Toyoty s názvom TNGA, ktorú automobilky spoločne upravili pre klasickú zástavbu s motorom vpredu pozdĺžne a pohonom zadnej nápravy. Auto má poháňať 2,4 litrový prepĺňaný štvorvalec typu boxer s výkonom presahujúcim 255 koní. Oficiálne sa BRZ odhalí o pár dní. Mne a asi aj vám zostáva len dúfať, že si BRZ bude možno objednať od Toyoty. Lebo ak si niekto môže dovoliť doviezť do Európy športové auto, je to práve Toyota. Lebo áno 86-tka bude naďalej sesterským modelom.