Mercedes-AMG pred približne rokom ukázal nové SL-ko. Kto očakával, že ho postaví na základoch modelu AMG GT, zostal prekvapený. Mercedes odovzdal kľúče od projektu AMGčku a to SL postavilo na celkom novej hliníkovej platforme. Ekonomické tabuľky zdvihli obočie, ale AMG účtovníkov ubezpečilo, že to nebudú vyhodené peniaze. Vidieť to aj na cenovke modelov SL, ktoré v najvýkonnejšej verzii vedia prekonať hranicu dvestotisíc eur, a tak zákazníci vysoké náklady spojené s vývojom novej platformy splácajú celkom rýchlo.
Ale ako bolo viacerým jasné, SL na novej superšportovej platforme nebude jediné a teraz prichádza druhý model. Nepochybne príde aj tretí, no nepredbiehajme.
Nové AMG GT vyzerá akoby z oka vypadlo modelu SL. To preto, lebo autá majú naozaj veľa spoločného a tak ako je SL dnes skutočným superšportom, tak je AMG GT súrodencom s pevnou strechou.
V motorovom priestore to začína veľmi ľahodne. Zatiaľ ani šesťvalec, ani plug-in hybrid, ani strop, ani prízemie. Iba V8 vo výkonoch 350 a 430 kW s krútiacimi momentami 700 a 800 Nm. GT 55 má prvé cifry a z nuly na 100 km/h zrýchli za 3,9 sekundy. GT 63 to stihne za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť bude famóznych 315 km/h.
SL-ko je fenomenálny stroj a GT posúva latku ešte ďalej. Preberá všetky fičúry SL-ka, no pridáva svoj pevnostrechový šmrnc a okruhovú tuhosť. Aktívne uloženie motora, rafinovaná športová 9-stupňová prevodovka, ešte rafinovanejší pohon všetkých kolies, natáčanie zadnej nápravy, diferenciál, ktorý keby mal ešte trošku viac rozumu, má aj volebné právo a brzdy s priemerom do 390 mm. Vraj budúci rok pribudnú aj keramické kotúče s veľkosťou 420 mm.
Auto je rovnako ako SL koncepcie 2+2. Zadné sedačky tam sú, no viac ako núdzové veľmi nie sú.
A na koho, že sa AMG GT chystá? No v prvom rade na svojich zákazníkov, lebo ako som si vyskúšal v SL-ku, tento feši bude kopať nielen do zadkov, ale aj do chrbtíc a mozgov. No a konkurenti, tých je medzi superšportami veľa, najbližšie majú hádam v Stuttgarte. Taká 911-tka akiste príde o pár zákazníkov…