Mazda CX-5 by sa mala v budúcej generácii celkom zmeniť. Tvrdí to správa priamo z Japonska. Dizajn by mal byť voľným pokračovaním súčasného dizajnového jazyka, no auto by malo prejsť na novú platformu pre veľké autá, ktorú japonská automobilka chystá pre modely rovné a väčšie ako Mazda 6. CX-5 by navyše mala dostať aj verziu SUV Coupe v štýle BMW X4.
Nová platforma, ktorá má Mazdu posunúť na roveň prémiových áut od značiek ako BMW, Mercedes, či Alfa Romeo sama o sebe kompletne zmení vizáž vozidla. Dlhší nos a kabína posunutá viac vzad tak, aby sa zlepšilo rozloženie hmotnosti pre primárne poháňanú zadnú nápravu. K tomu pozdĺžne uložené motory.
Pod dlhšou kapotou by sa mali objaviť v pozícii vrcholných motorizácií radové šesťvalce. Tie by mali mať objem od 3,0 do 3,3 litra. Nižší objem pre benzínovú špecifikáciu, vyšší pre naftovú. Obe variácie by mali disponovať technológiou SkyX. Benzínový R6 motor sľubuje výkon presahujúci 350 hp (horských koní – nie, len žartujem – konských síl). To znamená, že motory okrem väčšieho počtu valcov získajú tiež mild-hybridnú technológiu. A prečo 3,3 litra pre naftové R6? Spomeňte si, aký objem má súčasný naftový motor. Tak-tak 2,2 litra. Pridaním dvoch valcov získate objem… Áno! To je ono.