Začiatok 21. storočia bol stále dosť šialený a výrobcovia mali stále dosť peňazí a odhodlania na to, posúvať techniku i možnosti ďalej. Jedným z najvýraznejších automobilov začiatku nultých rokov bol nepochybne Renault Clio V6 od divízie Renault Sport. Vyrobilo sa niekoľko stoviek kusov v dvoch fázach. Nešlo pritom len o koncept, ako je to populárne dnes. Toto auto sa naozaj vyrábalo sériovo a bolo možné si ho naozaj kúpiť. Nielen ako okruhový špeciál. Ale viete, auto s ktorým ste mohli ísť do potravín, na nákupy. Na rodinný výlet ste s ním ísť síce nemohli, ale vo dvojici na dovolenku bez batožiny. To šlo.

A čím bolo auto tak unikátne? Nie je to jasné? Veľa hovorí už samotný názov. Veru tak, malý hatchback segmentu B dostal motor s objemom 2,9 litra a s usporiadaním šiestich valcov do V pod uhlom 60° (ES9). Pod prednú kapotu sa ale nezmestil. A pravdepodobne o to ani konštruktéri nestáli. Jednoducho chceli z lacného základu urobiť mimoriadne auto v štýle kvázi-kupé.
Dvojmiestny športiak s motorom uprostred. Lenže uprostred vozidla má Clio druhej generácie dvoj až tromiestnú lavicu v druhom rade sedadiel. Prestavba na skutočné kupé s motorom uprostred a s poháňanou zadnou nápravou tak išlo skutočne z gruntu. Konštruktéri Tom Walkingshaw Racing vo Švédsku a neskôr v Dieppe v sídle Renault Sport/Alpine zobrali holú karosériu, vystužili ju pomocným rámom a ďalšími prvkami a bachli tam motor V6.

Ten pochádzal pôvodne od francúzskej konkurencie Renaultu, no Renault ho posunul ďalej. Atmosférický šesťvalec ponúkal výkon 169 kW (230 k) pri 6000 ot/min a 300 Nm pri 4650 ot/min. Auto bolo ale vďaka zmene koncepcie podstatne ťažšie a to až o 300 kg.

V nižších rýchlostiach a pri zrýchlení s pevným štartom nebolo výrazne rýchlejšie ako najrýchlejšia verzia klasického Clia s motorom vpredu s označením Clio 172 (podľa maximálneho výkonu). Chlieb sa lámal v zákrutách a pochopiteľne vo vyšších rýchlostiach, kde sa vyšší objem a sila motora jednoducho musela prejaviť. Z nuly na 100 km/h zrýchlilo za 6,4 sekundy a dosiahlo maximálnu rýchlosť 235 km/h. Auto sedelo nízko, malo rozšírený rozchod, väčšie brzdy. Bolo tiež o 171 mm širšie a o 66 milimetrov nižšie ako klasické Clio.

Auto dostalo aj poriadne brzdy od AP Racing. Vpredu mali disky priemer 350, vzadu 300 mm. Clio V6 stálo na 17-palcových diskoch 205/50 a 235/45 vpredu a vzadu.
Auto malo výhradne šesťstupňovú manuálnu prevodovku vyvinutú z 5-stupňovej skrine. Prenos výkonu prebiehal lepšie vďaka samosvornému diferenciálu medzi zadnými kolesami.

Prvá fáza sa vyrábala od roku 2001 a vyrobilo sa vyše 1600 kusov. Druhá fáza už patrila do Dieppe a výroba začala v roku 2003.
Fáza 2 mala zvýšený výkon na 187 kW (255 k). Motor dosiahol maximum až na úrovni 7150 ot/min. Čas zrýchlenia sa zlepšil na 5,8 sekundy a maximálna rýchlosť sa zvýšila na 247 km/h. Z druhej fázy sa vyrobilo cca 1300 kúskov a auto sa nepochybne stalo modernou klasikou.