Veru, Krištof Kolumbus by bol pyšný, ako sa mu tá India pekne vyvinula. Lebo viete, Kolumbus objavil inú cestu do Indie. A do smrti o tom bol presvedčený. Aspoň tak sa o tomto fajn objaviteľovi hovorí.
Zhruba s takou istotou, s akou sa prehlasuje, že USA a V8 sú synonymá. A po dlhých dekádach konečne opäť platí, že Jeep a V8 sú synonymom. Niežeby Jeep nepoužíval motor V8 v iných svojich modeloch, no už je to naozaj pekelne dávno odkedy sa jeho ikonickému Wranglerovi podarilo dostať pod predný dekel ikonický motor s označením V8. Dokonca je to tak dávno, až sa hovorí, že Wrangler má V8 prvýkrát. Je to pravda, pretože model, ktorý niesol V8 naposledy, nebol Wrangler, ale CJ.
A teraz späť do Európy. Jeep prvýkrát bachol do Wranglera 6,4 litrový atmosférický osemvalec a my tu v Európe riešime, či je lepšie mať v objeme 1,2 litra troj alebo štvorvalec… A koľko túrb a elektromotorov by takýto motor mal mať, aby vyhovel najnovšej emisnej norme.
Tak poďte so mnou snívať o krajine, ktorej vládnu blonďavé príčesky, nezdravo opálené biele tváre, hamburgery a motory V8 i v mixéroch a fénoch…
Nový Wrangler Rubicon 392 dostal veľkú V8 s výkonom 470 HP a s krútiacim momentom 470 lb-ft, čo je 478 koní a 637 Nm. Veď vravím, že v Európe to neznie normálne.
Vďaka tejto mašine kombinovanej s 8-stupňovým automatom a pohonom 4×4 dokáže hranatý Wrangler zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. So svetlou výškou minimálne 26 cm, s brodivosťou 82,5 cm, s nápravami Dana a s 33 palcovými pneumatikami GF Goodrich sľubuje minimálne toľkú zábavu, koľkú vidieť na obrázkoch. Nech sa páči, snívajte s nami.