Má 310 koní, 400 Nm, pohon všetkých kolies 4Drive, výborne rozloženú hmotnosť medzi nápravami, široký rozchod. I keď je to crossover a má solídnu svetlosť (skoro 20 cm), sedí nízko pri zemi. Karoséria nie je vysoká a v zákrutách to cítiť. Auto jazdí vynikajúco. Tým, že sedíte vysoko, máte do zákruty lepší výhľad, no v porovnaní s prednokolkovým hatchbackom nestratíte nič.
S týmto autom som jazdil aj v Mníchove a poviem vám, že je to veľmi zábavné auto. Pri slovenskej prvej jazde ma zaujímalo najmä to, či nadšenie z auta pretrvá aj na našich cestách. A pretrvalo. Podvozok patrí medzi tvrdší, ale s adaptívnymi tlmičmi sa dajú prekusnúť aj väčšie nerovnosti.
Výkon motora je viac ako postačujúci. Úvahy o manuálnej prevodovke zastaví viac kilometrov za volantom. Dvojspojka sa vám prispôsobí a v športovom, či Cupra režime začne radiť rýchlo, ak pochopí, že to myslíte vážne. Veľkým tromfom Formentora je volant s ovládaním režimov a štartovacím tlačidlom. Stojí 600 eur, ale oplatí sa.
Zároveň je to príjemne priestranný crossover. Štyria chlapi sme sa odviezli úplne bez problémov. Ja som sedel za rovnako vysokým na zadnom sedadle. V súčte sme mali 3,8 metra a asi tak 190 kíl a sedkali sme si za sebou pohodlne. Piaty pasažier by sa už nezmestil, ale to platí azda pri každom aute v nižšej strednej triede.
Teším sa na päťvalec od Audi. Už v Mníchove som cítil, že to auto má podvozok stavaný na vyšší výkon než ponúkne 2,0 TSI s výkonom 310 koní. Je to skvelý motor a pokojne doňho choďte. Pretože päťvalec bude mať kvóty a na Slovensko pripadne nejakých 19 kúskov. Vyrábať sa bude len dva roky a celkovo si fabrika dovolí vyrobiť tak 2000.
Formentor si ale môžete kúpiť aj s relatívne bežným motorom. Napríklad s 1,5 TSI/2,0 TDI s výkonom 150 koní. Vtip je v tom, že takýto Formentor bude mať vzadu torznú tyč namiesto multilinku a bude dosť lacný. Pritom môže vyzerať skoro ako verzia Veloz s výkonom 310 k. Ideálne na pózerstvo, nie? Skrátka, auto si budete môcť kúpiť, aj keď nemáte športové ambície a ani 46 tisíc eur na účte.