Audi Q6 a SQ6 ETron sú konečne tu a ukazujú kam až sa za ostatné roky posunuli štyri krúžky. Audi v spolupráci s Porsche pripravilo svoj prvý model na novej verzii platformy PPE. To znamená 800 Voltovú platformu, nové členenie elektrických komponentov vďaka architektúre E3 1.2, vyšší výpočtový výkon, nové funkcie, nové schopnosti.
Najprv dva modely s pohonom Quattro, potom dve verzie s pohonom RWD
Audi už oficiálne otvára objednávky a očakáva hlásenie o prvých záujemcoch o nové vozidlá. Od modelov Q6 a SQ6 očakáva úspech najmä preto, lebo v porovnaní s ostatnými elektrickými predchodcami posúvajú latku výrazne ďalej. Nová je nielen baterková platforma, ale aj celá elektrická architektúra. Tú v Audi zložili z celkovo piatich vysoko-výkonných počítačov, ktoré sú takpovediac odolné voči budúcnosti a mali by byť schopné dlho slúžiť, dlho sa aktualizovať a dlho vykonávať funkcie, ktoré autá v blízkej i vzdialenejšej budúcnosti čakajú. Nové vysoko výkonné počítače dokážu požuť viac dát zo senzorov. Dokážu ich rýchlejšie sprocesovať a posunúť ďalej tak, aby z nich ťažili asistenčné systémy.
Audi Q6 a aj výkonovo orientovaná verzia SQ6 majú baterku s veľkosťou 100 kWh. Netto kapacitu majú necelých 95 kWh. S takouto baterkou dokážu podľa WLTP cyklu odjazdiť cez 600 kilometrov. Vďačia za to práve novej platforme a novým motorom. 800 V architektúra autám ponúkne nabíjanie s výkonom až 270 kW v základe. To znamená, že do autiakov si nalejete 250 kilometrov dojazdu za menej než 10 minút nabíjania. Ak teda využijete ten najvýkonnejší stojan. Prvýkrát je model od Audi schopný použiť „nádržové“ nabíjanie v prípade, ak dorazíte na nabíjačku so 400 V architektúrou. Keď to elektronika zistí, rozdelí 800 V baterku na dve rovnaké polovice, následne vyrovná nabitie v oboch a potom do nich pustí naraz 135 kW (zvlášť).
Audi Q6 a SQ6 ETron sú konečne tu a majú seriózne parametre
Audi Q6 má maximálny výkon 285 kW, SQ6 má 380 kW v prípade stlačenia príslušného tlačidla – ide teda o krátkodobý výkon. Q6-tka zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ6-tka za 4,3 sekundy. Priemerná spotreba podľa WLTP sa v prípade oboch modelov pohybuje medzi 17 až 19,4 kWh/100 km.
Ako číselné označenie napovedá, model Q6 je ako súrodenec modelu Porsche Macan bucľatý a rozmerný. Q6-tka narástla na 4771 mm do dĺžky, 1993 mm do šírky a 1648 mm do výšky. Rázvor je 2899 mm. Model vďaka vonkajším rozmerom ponúka dostatok priestoru pre posádku v oboch radoch sedadiel. Tí vzadu budú spokojne krochkať najmä pri priestore pre nohy. Voľný objem je na tom tiež dobre. Vzadu je solídnych 526 litrov, vpredu – vo frunku je ďalších 64 litrov.
Veľa displejov, eko materiály a rozšírená realita
Asistenčných systémov má auto kopu. Tomu rozumieme. Rozumieme aj tomu, že v aute nájdete hlasovú asistentku, ktorá vie reagovať až na 800 fráz. Novinkou je OLED podpis vpredu i vzadu, novinkou je rozšírená realita na head-up displeji. Táto sranda ukáže pomôcky na čelnom skle tak, akoby ste ich videli v „teréne“ pred sebou a to až do vzdialenosti 200 metrov. Navigácia, či upozornenia neboli ešte nikdy zrozumiteľnejšie. Viem čo píšem, to isté už dávno zvláda Mercedes.
Audi tiež svoju novinku vybavilo eko materiálmi v interiéri. A spolujazdec má svoj vlastný displej, na ktorý vodič nevidí. Čo si tam bude prezerať je už na ňom… Audi stále neponúka digitálne svetlá a tak mi naďalej dáva za pravdu. Značka poskočila o triedu ďalej do prítomnosti, niektoré veci ale stále nevie.