Sú to už tri roky odkedy Audi predstavilo koncept športovo orientovaného GT s výhradne elektrickým pohonom. Audi E-Tron je konečne tu.
A je to približne rovnaké obdobie, odkedy sa koncern Volkswagen rozhodol väčšmi prepojiť automobilky Audi a Porsche. No a dvojičky Taycan a E-Tron sú dôkazom tohto prepojenia.

Nový Taycan s tvárou od Audi je podľa mňa ešte zaujímavejší ako Taycan samotný. Zadná časť je obzvlášť pekná, no možno za to môžu tieto očarujúce fotografie.
Nový E-Tron prichádza s výhradne pohonom oboch náprav (zatiaľ). Má koeficient odporu vzduchu 0,24 cd a keby to bolo možné, ťažisko by mal nižšie než je úroveň asfaltu. Ale keďže to možné nie je, má ťažisko aspoň nižšie ako Audi R8. A aj to je fajn.

Za nízke ťažisko môže okrem nízkej svetlosti predovšetkým masívny balík batérií s kapacitou 93,4 kWh (85 kW využiteľných). Tie majú až 800 Voltovú architektúru, takže zvládnu nabíjací výkon 270 kW. V preklade to znamená, že z 5% na 80% nabijete auto za 23 minút. No a za dvadsaťtriminút tmy v okolí nabíjacej stanice sa dá veľa stihnúť. Aj dvojičky splodiť.
Dvojičky majú aj dvojičkovskú cenu, i keď (nečakane) Audi podlieza ceny Taycanu. Keďže však E-Tron aj tak štartuje tesne pod úrovňou 100-tisíc eur, tých pár tisíc hore-dolu nikoho nenadchne.

Nadchnúť však dokážu parametre verzií E-Tron GT Quattro a RS. GT Quattro ako základný model (zatiaľ) má 350 kW a 630 Nm systémového výkonu a krútiaceho momentu. RS má 440 kW a 830 Nm. Maximálka je 245 alebo 250 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,1 až 3,3 sekundy v prípade RS. Dojazd by mal v prípade Quattro presiahnuť 383 km podľa americkej EPA. Podľa WLTP to bude asi viac. Ale ani jedno z toho neplatí, keď bude vodič naplno využívať všetky kone napríklad na okruhu. Píšem to preto, lebo taká R8 dá 500 km na okruhu na nádrž úplne v pohode. Či?
Najviac sa mi páči systém na kontrolu teploty batérií. Tie majú pre ideálne fungovanie rady príjemné teplúčko, takže keď smerujete k nabíjacej stanici, chladiaci systém zvýši alebo zníži teplotu na optimálnych 30° Celzia, aby sa baterôčky mohli naplno venovať nabíjaniu.
RS môžete vybaviť samosvorným diferenciálom, zadný motor má dvojstupňovú prevodovku a RS tiež získate s riadením oboch náprav.