Audi nám chce ukázať ako to mohlo s autami vyzerať, keby sa k moci nedostali nacisti a neobrátili svet naruby. Dnes sa Audi venuje skôr takýmto elektrickým projektom, no nebojte, na tomto aute veľa elektriny nenájdete. Audi postavilo toto zabudnuté monštrum až dnes. Poďte si chvíľu vychutnávať utopické auto z 30-tych rokov minulého storočia. Keď naň pozerám, nenapadne mi nič iné ako slová o príšerách, zlátaninách a alternatívnych vesmíroch. Kvapôčkovú karosériu možno ako prvý postavili do sériovej podoby v Tatre ale v podobnom čase sa obdobné návrhy vyrojili na viacerých miestach sveta. Pochopiteľne, tak to býva s každým dobrým nápadom. Aj preto si dnes za aerodynamickú karosériu pýtajú zásluhy mnohí a mnohí ich aj prisudzujú rozdielnym nápadom, autám i patentom. Podstata je ale inde.
Tatra od Audi s V16
Konštruktéri Audi, vtedy ešte Auto Union chceli modelom, na ktorý sa pozeráte, vytvoriť jedinečnú kategóriu športových limuzín. Ako inak, aj za týmto autom stojí ikonický konštruktér Ferdinand Porsche. „Schnellsportwagen“ alebo Typ 52 bol návrh vozidla s aerodynamickou konštrukciou a vzadu v strede umiestneným motorom V16. Projekt v roku 1935 vykapal, Audi neuvádza prečo. No môžeme sa domnievať, že aj s blížiacou sa vojnou pre takéto auto skrátka nebolo miesto. Plány Typu 52 vo fabrike zostali a pri príležitosti Goodwoodskeho festivalu rýchlosti sa v Audi rozhodli Schnellsportwagen oživiť.
Schnellsportwagen chcel byť homologizovanou verziou športového Typu 22. Motor s objemom 4,4 litra sa mal chváliť výkonom cca 200 koní a zhruba 200 km/h mala byť aj maximálna rýchlosť. To by bolo dosť na to, aby Typ 52 zapadol medzi najrýchlejšie autá doby. Crosthwaite & Gardner – výrobca historických športových áut, dostali za úlohu postaviť toto auto podľa pôvodných plánov. A aj to urobili. Trvalo to rok ale nepochybne je na čo sa pozerať. I keď vo finále auto prešlo nejakými úpravami, napríklad motor má objem 6 litrov a dosahuje výkon vyše 500 koní, vyzerá naozaj brutálne. Asi ako Tatra 77 na steroidoch.