Mercedes-Maybach Triedy S je najnovším prírastkom do zatiaľ skromnej rodiny majbachovcov. Po GLS prichádza ďalší. Síce je nižší a aj chrómovanej sieťoviny na prednej maske má pomenej, môže byť ešte žiadanejší.
Nová Trieda S vo verzii Mercedes-Maybach je auto určené najmä na nemecký, americký, ruský a ázijské trhy. Ale ak ste na povale našli trošku platinových sietiek, či zlaté plomby, alebo ste sa aspoň dobre narodili, prípadne viete aspoň trošku ofajčiť štát na DPH, toto auto patrí do vašej zbierky. Lebo u nás sa poctivé podnikanie akosi viac spája s dvojkovou Octaviou, či Berlingom, než s takouto korpulentnou dekadenciou. Korpulentná dekadencia… toto je ešte lepšie ako ten máj-bach. Inak, v tomto aute sa sedí jedine vzadu. Keď vás bude šofér štvať, budúci rok to už pôjde aj bez neho. Aspoň pár kilometrov vďaka autonómnemu riadeniu úrovne 3.
Ale nie je, ani náhodou. Nová Trieda S je najmodernejšou technikou prešpikovaný kus automatizovaného auta a Maybach S nie je iný. K hi-tech avantgarde pridáva ešte enormnú úroveň luxusu. Napríklad aj špeciálnym vzduchovým podvozkom so špeciálnym Maybach režimom. Ten dokáže okrem nerovností vyhladiť asi aj vrásky.
V motorovom priestore nájdete iba veľké veci. V závislosti od trhu môžete kúpiť motor V12, či V8 s mild-hybridnou asistenciou. Alebo neskôr aj radový šesťvalec R6 s plug-in hybridnou technikou. Jedno, druhé, či tretie, všetko ponúkne výkon aspoň 500 koní.
A s manuálom na plecháčoch to nebude?
Otázka menej úspešných podnikateľov nezostane nezodpovedaná. Áno, Maybach vie vyhovieť aj vám. Kvadlať pákou sa síce nedá, ale manuálne radenie 9-stupňového automatu získate, ba aj takéto pekné plecháče vo verzii SlovakBaseLine edition.
Ak na takéto lesklé plecháče nie ste zaťažení, môžete si zvoliť dvojfarebnú aplikáciu, pričom deliacu čiaru vraj kreslia ručne a celé nastriekanie trvá asi týždeň. Tomu sa hovorí zmysel pre detail.