Bugatti už dlhšie naznačovalo, že chystá niečo výnimočné. A dnes to prišlo. Toto je odpoveď na otázku, čo ak by Bugatti stvorilo pretekársky okruhový špeciál zodpovedajúci FIA požiadavkám a regulám. Výsledok je prototyp zvaný Bolide.
Bugatti Bolide je extrémnou štúdiou, ktorú značka postavila, aby prezentovala maximum toho, čo dnes dokáže. Netreba azda spomínať, že za súčasným Bugatti stojí jeho šéf Stephan Winkelman. Osoba, ktorá z Lamborghini urobila to, čím je dnes.
Bolide je pretekársky špeciál postavený okolo ikonického motora W16. Motor z modelu Chiron ale prešiel úpravami a dosahuje maximálny výkon 1850 koní a maximálny krútiaci moment 1850 Nm. Sila quad turbo motora prechádza na všetky štyri kolesá. Ako vraví Winkelmann: jediným luxusným prvkom auta sú (až) dve sedadlá. Preto je jeho suchá hmotnosť len 1240 kilogramov. Pomer hmotnosti a výkonu je len 0,67:1. A to sme pred pár rokmi híkali, keď Koenigsegg predstavil auto s pomerom 1:1.
Bolide je auto postavené okolo motora a podvozku. Karoséria sa stará o maximum prítlaku, ideálne obtekanie vzduchu. Robí to aj prostredníctvom aktívnych prvkov. Pri rýchlosti 320 km/h je prítlak zadného krídla 1800 kg, predného 800 kg.
Extrémne vysoký výkon, extrémne nízka hmotnosť, karbónová karoséria, ideálny prítlak, rafinovaný pohon všetkých kolies. To sú prvky, ktoré umožňujú autu prekonávať limity nielen na rovinke, ale i v zákrutách.
Bolide podľa počítačových simulácií dosiahne maximálnu rýchlosť prevyšujúcu úroveň 500 km/h. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,17 sekundy. Z 0 na 200 km/h za 4,36 sekundy. Z 0 na 300 km/h za 7,37 sekundy. Z 0 na 400 km/h za 12,8 sekundy. Z 0 na 500 km/h za 20,16 sekundy.
Dajme tomu perspektívu: kým slušne postavenému osobnému vozidlu zaberie šprint z 0 na 100 km/h menej než 10 sekúnd, Bolide v tom čase fičí bezpečne cez 350 km/h a stále zrýchľuje. Severnú sľučku na Nurburgringu by mal byť schopný prejsť za 5 minút, 23 sekúnd. S maximálnym bočným preťažením 2,8 G (nie pri havárii, ale pri jazde).