To hlasné spoločné uuuufff bolo počuť nielen na okruhu v Suzuke, ale aj tu u nás. Nie je to veľký rozdiel a ani byť nemohol, no treba uznať, že oholiť 0,8 sekundy z rekordu modelu Type R minulej generácie modelom Honda Civic Type R generácie budúcej, to je ozaj pekné. Najmä keď si uvedomíme, že auto má ten istý motor, vyzerá skoro rovnako, má tiež pohon len prednej nápravy a vlastne všetky zmeny, ktoré medzigeneračne možno badať v skutočnosti veľmi nebadať. Lebo sú to tunerské drobnosti. Isteže, nový Civic ponúkne vo všeobecnosti viac ako ten odchádzajúci a jediné, čoho ponúkne menej sú prítlačné krídla a iné hovadinky na palube a tiež ponúkne menej spaľovacích motorov. Lebo príde len ako hybrid a Type R s benzínovým motorom a výkonom presahujúcim 300 koní.
Čas na slávnom okruhu v Suzuke je 2 minúty a 23,120 sekundy. To na okruhu s dĺžkou 5,8 km. Čas bol oznámený krátko pred premiérou modelu Type R. Či sa konštruktérom podarilo pridať ešte pár koníkov a kde všade auto „vytunili,“ aby bolo o trošku rýchlejšie, to zistíme neskôr.