Kto ešte nevidel Daciu, ktorá dramaticky prekonáva očakávané maximálne konštrukčné rýchlosti, nech sa hlási na treťom u pani domovníčky.
Žiaľ, Dacie lietajúce po diaľniciach vysokými rýchlosťami budú čoskoro minulosťou. Automobilka totiž spolu s materským Renaultom vloží do vozidiel vlastnej výroby asistenčný systém obmedzujúci maximálnu rýchlosť na 180 km/h presne tak, ako to urobilo Volvo.
Kým pri Volve by človek aj uveril, že nové modely dokážu túto rýchlosť prekonať, pri Dacii je takáto predstava priam úsmevná.
Lenže nenechajte sa zmiasť, Dacia má aktuálne v ponuke tri motorizácie dvoch modelov, ktoré reálne potrebujú obmedzovač rýchlosti, ak nemajú prekračovať rýchlosť 180 km/h. Medzi tieto autá patrí naftová Lodgy s motorom 1,5 dCi, ktorá tabuľkovo dokáže vyvinúť rýchlosť až 187 km/h a potom dvojica špecifikácii modelu Duster. Najrýchlejšia Dacia je neprekvapivo Duster TCe 150, ktorý dosiahne až 202 km/h.
Nechcem byť nijak zvlášť drzý, ale jazdiť s Dusterom rýchlosťou cez 180 km/h je už výkon patriaci minimálne do análov. Na to treba mať skutočne gule z ocele. Ani Duster, ani zvyšné modely Dacie nikdy neboli primárne určené na porušovanie predpisov. Najpotentnejší Duster to síce dokáže, jeho komfortný podvozok i priemerné odhlučnenie robia aj z nižších rýchlostí pretekársky zážitok.