Canoo je skoro ako Canon, ale vlastne vôbec nie. Lebo kým Canon robí fotoaparáty, Canoo je startup chystajúci elektrický pikap.
Dizajn ich novinky mi naozaj pripomína skice, s ktorými som sa snažil tromfnúť spolužiakov na základnej škole. Cieľom bolo nakresliť nákladiak budúcnosti.
Priznávam, že kresliť som príliš nevedel, no že raz mi môj dizajn niekto zoberie a urobí z neho pikap, to mi ani vo sne nenapadlo. Možno v tom má prsty jeden z mojich spolužiakov.
Alebo je ten dizajn tak prostoduchý, že ho Canoo získal za dostatočne nízku cenu, aby to nepotopilo ich snahu postaviť elektromobil. Samozrejme že základom celého elektrického startupu musí byť zbieranie zálohových platieb dva roky pred údajným uvedením vozidla na trh. Približne v rok plánovaného uvedenia na trh príde emisia akcií. Potom na svetlo vyplávajú ničím nepodložené správy o šafárení s peniazmi investorov, potom akýsi investigatívny novinár zistí, že na adrese výrobného závodu niekto pestuje rajčiny, no a potom… Potom sa po startape zľahne zem aby zem, respektíve zelená lúka, dala svetu ďalší podobný startap. Ale možno len firme Canoo krivdím a toto auto niekedy vyjde na cesty.
Canoo pikap nemá ani logo. Vraj preto, lebo dizajn svetiel je dostatočne špecifický, aby každý vedel, že ide o Canoo. Alebo preto, lebo dizajn od deväťročného dizajnéra nebol príliš presvedčivý a dizajn od staršieho dizajnéra by bol príliš drahý? To nemôžem tvrdiť, o tom nemám žiadne dôkazy.
Ale dizajn svetiel sa mi páči. Položeným kresťanským krížom na bok celkom jasne hovorí o tom, že je to pikap do postkresťanského sveta, kde už nebude isté nič. Ani letopočet.
Okrem dizajnu mi našepkáva aj renderovaná fotografia so sympatickou mladou užívateľkou budúceho neexistujúceho vozidla. Zdá sa mi, že chlapci mali v programoch trošku problém s mierkou…
Canoo EV pikap je však hlbšie prešpekulovaný. Svoje rozmerové nedostatky v porovnaní s takým Cybertruckom (ktorý som tiež ako dieťa vedel nakresliť) doháňa praktickými rozšíreniami. Je to vlastne taký legotruck. Len pozor, lebo na všetky tie úložné priestory nemôžete dávať príliš ťažké predmety, keďže odhadovaná celková nosnosť vozidla je niečo vyše 800 kilogramov. To je azda najreálnejší údaj zo všetkých. Lebo v normálnom stave má tento fešák 4677 mm, no s rozšírením až 5,3 metra.
Ozaj, zabudol som spomenúť, že tento obrázkový pikap je „konštruovaný“ pre jedno, alebo dvoj-motorové pohonné ústrojenstvo. S dvomi motormi a pohonom všetkých kolies môže mať vyše 600 koní a asi milión „ňútonmetrof“. Toľko je zhruba dojazd. A toľko to aj stáť bude. Alebo nie. To ešte nikto nevie. Výrobca zistí a vyráta, až keď to začne reálne stavať.
Prvé kúsky tohto skvostu, ktorému jeden starý novinár len extrémne krivdí, prídu v roku 2023.
Jednu vec ale musím uznať, toto je tak primitívne, až je to dobré. Niečo ako Multicar. Akurát na baterky.