Nissan dnes predstavil tretiu generáciu úspešného crossoveru Qashqai. Bol to vlastne „kaškaj“, ktorý dal označeniu crossover jednoznačnú formu a dizajn. Nový Qashqai vznikol v Európe pre Európanov a to ako v prípade dizajnu, tak v prípade techniky. Teda, ak UK považujeme za súčasť nášho kontinentu.
Nový Qashqai je o 35 mm dlhší. Má o 20 mm dlhší rázvor, je o 25 mm vyšší a o 32 širší. Dizajn prednej masky je charakterizovaný typickým V-čkom (V-Motion) a LED denným svietením v tvare bumerangov. Zboku zaujme najmä veľkosť kolies, tie môžu mať až 20 palcov.
V kabíne bolo hlavným cieľom konštruktérom zvýšiť pocit kvality. To ako pohľadom, tak dotykom. Kvalitnejšie materiály, pekné povrchy a na dotyk príjemné ovládače. To všetko podčiarkuje všadeprítomné ambientné osvetlenie a veľké displeje. Ten centrálny môže mať 9 palcov a okrem káblových CarPlay a Android Auto aj bezdrôtový CarPlay.
Samotný infotainment je úplne nový, omnoho konektívnejší, omnoho hlbší. Nový je aj 12,3 palcový digitálny prístrojový štít a 10 palcový head-up displej. Zabudovaná navigácia má 3D mapy a informácie o doprave v reálnom čase.
Nissan dobre počúval sťažnosti zákazníkov i novinárov a do auta dal ako USB-A, tak USB-C konektory, aby tak vyhovel naozaj každému.
Pohon vozidla zabezpečujú dva spaľovacie mild-hybridné motory kombinovateľné s dvomi prevodovkami a s dvomi pohonmi. Základom všetkého je modernizovaný motor 1,3 DIG-T s výkonmi 140 a 160 koní. Obom verziám pomáha elektromotor, ktorý je zodpovedný za plynulé stop-štart pauzy, pomáha dodatočným krútiacim momentom v prípade potreby a s X-Tronic prevodovkou vie vypnúť motor aj za jazdy (a pritom dotovať energiou všetky komponenty vrátane posilňovača bŕzd).
X-Tronic je s výkonnejším motorom jedinou možnosťou pohonu všetkých kolies. CVT-čka dostala nové dvojité čerpadlo oleja pre lepšie mazanie za každých okolností. Ako sa hovorí u nás: maznaj ma všade.
Hybrid zvaný e-Power možno prirovnať k lokomotíve. O pohon kolies sa stará výlučne elektromotor s pekným výkonom 190 koní, pričom energiou ho dopuje 1,5 litrový motor schopný dosahovať výkon 154 koní. Auto sa nabíja výhradne za jazdy a nie je nutné ho pripájať na sieť.
Podvozkovo je auto presne také ako ostatné v aliancii. A síce má vzadu torznú tyč s nastaviteľnou tuhosťou a v prípade pohonu všetkých kolies ju strieda za multilink.
No a už len na záver pár info k novej platforme CMF-C, ktorá umožnila výrobcovi znížiť hmotnosť holej konštrukcie až o 60 kg pri zvýšení torznej tuhosti o 41%.
Medzi nové technológie patrí Matrix LED svietenie a vylepšené funkcie systému ProPilot. Qashqai príde na naše cesty v priebehu roka.