Jeep predstavil nový Grand Cherokee v predĺženej verzii. Zdá sa tak, že verzia Grand Wagoneer bude len snom, prípadne príde, no ak bude ešte väčšia ako L-ko, pravdepodobne bude potrebovať stredový kĺb po vzore kĺbových autobusov. Alebo bude musieť mať navigačný systém, ktorý zohľadní celkovú dĺžku a bude sa vyhýbať zákrutám s uhlom väčším ako 5°… Ale teraz vážne. Volá sa L. Nevymýšľali dvojité Grand, Grand na druhú.
Volá sa Grand Cherokee L a má celkovú dĺžku viac ako 5200 mm. Rázvor je 3091 mm. Za tretím radom sedadiel je 487 litrov priestoru pre batožinu. Sedadlá možno sklápať do úplnej roviny a v prípade, že sa zadné rady sklopia úplne, prepravná kapacita sa zvýši na 2395 litrov. Ako vidíte, stále je kam sa posunúť. Veď najväčší Cadillac Escalade má cez 5,7 metra a v USA to nikomu nepríde zvláštne.
Svetlá výška je 21 cm v prípade zakúpenia vzduchového podvozku Quadra-Lift. Následne môže užívateľ zvoliť režim Off-road 1, pri ktorom sa svetlosť zvýši o 4 cm. V režime Offroad 2 sa svetlosť zvýši o 6 cm. V režime Aero zas v porovnaní so štandardom klesne o 2 cm.
Ponuka motorizácii nie je na začiatku priveľmi široká, ale pre amerického zákazníka adekvátna a očakávaná. Základom je 3,6 litrový Pentastar V6 s výkonom 216 kW a s krútiacim momentom 348 Nm.
Nad ním stojí 5,7 litrový V8 Hemi s výkonom 266 kW a s krútiacim momentom 529 Nm. V oboch prípadoch má zákazník k dispozícii výhradne automatickú 8-stupňovú prevodovku. Vybrať si môže z pohonu zadnej, alebo oboch náprav.
Samozrejmosťou je celé priehrštie asistenčných systémov. Pravda, dostupné najmä vo vyšších výbavách. Komfort okrem vzduchového podvozku zvyšujú kvalitné materiály, kvalitné audio McIntosh a množstvo ďalšieho.
Zaujímavé je kamerové sledovanie diania na zadných radoch. Môžete sledovať svojich potomkov bez otáčania sa vzad. Kamery z výšky ukážu viac a rodičovanie tak bude jednoduchšie.