Ford priváža do Európy očakávanú HEV verziu svojho kompaktného SUV menom Kuga. Hybridnú Kugu volá FHEV, aby vám to trošku okorenil. Ale v preklade to znamená Full Hybrid Electric Vehicle. Aj keď by tam pokojne mohlo byť slovo na F, nie je. Nebojte sa.
A nie je prečo nadávať tomuto hybridu. Nejde o žiaden trojspojkový, štvorspojkový, ba ani bezspojkový hybrid. Ani nemá medzi motorom a prevodovkou medzikus vo forme elektromotoru. Tu ide o hybrid založený na technológii značky Toyota. Veru, nájdete tu prevodovku eCVT. Teda CVT, ktoré nie je CVT. Planétová prevodovka, ktorá dokáže plynulo meniť režimy medzi čisto elektrickou, čisto benzínovou alebo súčinnou hybridnou jazdou.
Nová Kuga FHEV má 1,1 kWh batériu medzi sedadlami a kufrom. Nezaberá teda veľa miesta, no stačí, aby auto dokázalo odjazdiť pár stoviek metrov len na elektrinu a aby v meste jazdilo prevažne bez spusteného spaľováku. Pritom ide o 2,5 litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle.
Pripomína vám to niečo? Áno. Toto je presvedčivý konkurent pre RAV4. Základ motorizácie je podobný, no keďže Toyota a Ford od roku 2013 idú vlastnou cestou, líši sa v maličkostiach. Kuga má maximálny výkon 141 kW (190 k) a kombinovanú WLTP spotrebu 5,4 litra.
Príde na trh aj vo verzii 4×4 (AWD). Narozdiel od RAV4 ide cestou kardanu a inteligentného pohonu všetkých kolies. Ten pripája zadok len keď treba. Zároveň však dokáže poslať 100% krútiaceho momentu dozadu. Kuga by tak mohla byť v teréne a pri ostrej jazde schopnejšia ako RAVka. Ale RAV4 ponúkne vyšší celkový výkon. Kuga by tak mohla byť lacnejšia. RAV4 stojí ako hybrid u nás pod 30 000. Ak by Kuga bola v tejto cenovej hladine, mohol by to byť úspech. Ale nie je. Aktuálne aj s 3500 eurovou zľavou stojí o 3000 viac ako základná RAVka.