Keď Audi tak kombi? Boli časy, keď to platilo a v našich regiónoch to často platí stále. A6-tky tu lietajú vo veľkých počtoch a aj vo viacerých generáciách. Ďalej na východ od Mlsnej pri Dunaji sa ešte stále nájdu A4 s legendárnymi motormi 1,9 TDI. Jednoducho platí, že Audi a kombi ide dokopy ako Audi a Quattro. Ale keď sa v jednom názve spojí Audi Quattro a kombi, či presnejšie Avant, veci opäť začnú dávať zmysel. A deň je krajší.
RS6 GTO koncept nikdy neuzrie svetlo sveta v inej ako konceptuálnej polohe. To mu však nebráni vyťažiť z dizajnu nového RS6 maximum. Páčia sa mi disky kolies, ktoré vzdialené pripomínajú kotúč na píle. Všimnite si veľké krídlo, výfuky pred zadnými kolesami a samozrejme bodykit, ktorý autu pridáva asi milión koní.
RS6 GTO je dizajnové cvičenie odkazujúce na Audi 90 Quattro IMSA GTO. To bol pretekársky špeciál s 2,2 litrovým päťvalcom s výkonom neuveriteľných 530 kW (720 k). Krútiaci moment bol taktiež 720. Akurát Nm. Auto vyhralo sedem závodov v sezóne 1989 v USA. Dizajnérom nedá spávať a takto si športovca pripomínajú.
Sériová RS 6 má 441 kW (600 k) z 4,0 litrového V8 motora. RS6 GTO si pokojne môže nechať tento výkon, i keď je predpoklad, že na trati nepotrebuje tak strážiť emisie. Výkon by ale stačil už len preto, že auto prešlo odtučňovacím procesom. Vnútri sú len škrupiny, rám a volant.