Mercedes Triedy V prešiel minulý rok faceliftom. Facelift to bol dvojkrokový. V prvom kroku dostala drobné osvieženia dizajnu a nové asistenčné systémy. K nim treba prirátať nový najvýkonnejší motor s označením 300d. Naftové bi-turbo s výkonom takmer 250 koní je presne ten pravý orechový motor pre veľkopriestorové MPV. Nielenže sa vyznačuje hladkým chodom, má tiež výbornú spotrebu a naozaj priaznivú dynamiku. Nepíšem to len tak. 300d 4Matic som testoval.
Práve počas testu mi chýbalo jediné. Nový MBUX systém. Ten prišiel o niekoľko mesiacov a je súčasťou aktuálne predávaných verzií. No a potom prišla elektrická verzia EQV.
Teraz je tu ďalšia aktualizácia. Podobne ako tie predošlé pomôže zdvihnúť úroveň vnímateľného luxusu. Osobne by som povedal, že spolu s motorom 300d mala byť súčasťou ponuky už od uvedenia v roku 2014.
Dobre, nebudem vás už viac naťahovať. Ide o podvozok. O vzduchový podvozok. V-čko konečne dostalo adaptívny Airmatic podvozok s regulovateľnou svetlou výškou (obe nápravy). Podvozok si môžete nastaviť v manuálnom režime, prípadne nechať všetko na automatiku. Rozdiel v polohách je 45 mm. Auto sa zníži o 10 mm v prípade presiahnutia jazdnej rýchlosti nad 110 km/h, alebo v prípade aktivácie režimu Sport. V prípade režimu Lift sa zas dvihne o 35 mm tak, aby auto lepšie odolávalo štrkovým cestám.
Výhodou Airmaticu v porovnaní s druhým najlepším podvozkom – s adaptívnymi tlmičmi je okrem zmeny svetlej výšky tiež udržiavanie svetlej výšky bez ohľadu na zaťaženie. Ďalej je to zníženie spotreby pri jazde vyššími rýchlosťami (menší odpor vzduchu). Hlavné je, že Airmatic znižuje hlučnosť jazdy po nekvalitných povrchoch. Vďaka neustálemu sledovaniu situácie pod kolesami, dokáže meniť účinok tlmenia pre každého koleso zvlášť. Tým zlepšuje jazdné vlastnosti, zvyšuje stabilitu a pomáha k pohodlnejšej jazde.
Nový podvozok Airmatic si môžete kúpiť aj do elektrickej verzie EQV.