Značka Land Rover si pre fanúšikov jazdy v teréne pripravila špecialitku. Nazvali ho Defender OCTA a určili mu jasné poslanie: byť najsilnejší, najrýchlejší, najtvrdší. Názov sme rozoberali tu. Platí, že je inšpirovaný tvrdosťou a zároveň estetikou a prepracovanosťou diamantu ukazuje, že meno Defender stále patrí do terénu.
Defender OCTA získal prepracovanú kabínu s novými farbami, no najmä so športovými sedačkami s trošku retro dizajnom. Bočné vedenie majú zvýraznené i sedačky vzadu. A to posádke fakt treba. Vpred tohto 2,5 tony hmotného obra ženie 4,4 litrový osemvalec. V horúcom Véčku nájdete dve twin-scroll turbodúchadlá a v papieroch výkon 457 kW. Trocha práce s kalkulačkou a hneď viem, že tam je 635 koní. Pohľad do papierov ďalej ukazuje maximálny krútiaci moment – 750 Nm. Ak to chcete naozaj osoliť, dajte si Kontrolu obeda, s ňou to pôjde až na 800 Nm. Hneď si ten obed môžete detailne prekontrolovať…
Defender OCTA – Octovanie bokom, tu sa jazdí bokom. V piesku. Vo vode. Na okruhu.
Zrýchlenie na pevnom podklade je totiž 3,8 sekundy – na šesťdesiatku v míľach. U nás v Nitrianskom kniežatstve a okolí nameriate 4,0 sekundy pri zrýchlení z 0 na 100 km/h. Vmax konštruktéri obmedzili na 250 km/h. Vybrať si môžete z 22-palcových alebo 18-palcových diskov. V jednom prípade je to obutie skôr cestné, v druhom terénne s celkovým rozmerom kolesa 33 palcov. Prechodový uhol je 29°, nájazdový cez 40° a výjazdový dokonca cez 42°. K tomu ten spomínaný 6D podvozok. Podvozok so systémom Terrain Response 2 a s redukciou a čo ja viem čím ešte má mať schopnosť žehliť úplne všetko aj v drsnom teréne pri drsnom zaobchádzaní. A brodivosť vďaka nárastu svetlosti a ďalším zmenám konštruktéri vytlačili na rovných 1000 mm. Svetlosť uvádzajú na úrovni 323 mm.
Skrátka terénne zviera, s chuťou bojovať a driftovať aj na pevných povrchoch, či okruhoch. Všetko v jednom, ak chcete. Všetko v jednom v Edícii Jeden za vyše 200 litrov, alebo neskôr už od 182-tisíc eur slovenských. Drahý špás ale skvelý. A má aj sekaný karbón – v tej prvotnej edícii vnútri i vonku. Prečo si pri sekanom karbóne predstavím platobnú kartu, biely prášok a sekanie prášku na menšie lajny? Ale možno aj to k tomu autu patrí a keby nie, sľubujem, dám sa vyšetriť…