BMW 516i v novej generácii radu 5? A čo príde nabudúce 712i s 1,2 litrovým trojvalcom?! Alebo XM v semišovom laku? BMW nikdy nebolo typickým zástupcom automobiliek holdujúcim downsizingu. Neplatí to ani teraz. No predsa sa v nedávnej histórii i v súčasnosti dajú nájsť špecifiká, z ktorých sa našincovi zakrúti hlava. Paradoxne však väčšina týchto objemových nešťastí nikdy nezavítala do našich končín a držia sa skôr mimo Európy. V tomto smere ikonický je trojvalec 318i (nie u nás). Taký bol aj štvorvalec v sedmici pod označením 730i (opäť nie u nás).
BMW blog teraz píše, že takýto prípad sa deje opäť a tentokrát na okraji Európy (a najmä na okraji EÚ) v Turecku. BMW si tam pre nový rad 5 pripravilo 1,6-litrový turbomotor s výkonom 190 koní a s krútiacim momentom 310 Nm. Motoru pomáha mild-hybridná sústava. Parametre teda prepĺňaný štvorvalec vôbec nemá zlé – na svoj objem dodáva peknú intenzitu a stačí mu na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Vo veľkej päťke ale už základný dvojlitrový štvorvalec, ktorý je najmenším dostupným motorom u nás, neznie až tak presvedčivo. Najmä staršie ročníky fanúšikov si niečo také veľmi nevedia predstaviť. Ale aj ten už v základe ponúkne vyšší výkon – konkrétne 208 koní a 330 Nm.
516i škrtáme, nazvime to inak!
Zaujímavé však je, že tento motor si na úspech na Tureckom trhu pomáha fintou s označením podobne ako príklady z minulosti. Aj keď by výkonovo i objemovo pasoval skôr k označeniu 516i. BMW 516i v novej generácii radu 5 sa ale nestane. Výrobca si uvedomuje, že niečo také by sa ťažko predávalo, a tak zmenšený motor ponúka pod tradičnejším označením 20i. A štyri deci, respektíve štyri desatiny sekundy pri zrýchlení už nikoho netrápia, no nie?.
Dôvod na výmenu motorov je taký istý ako pri minulej generácii modelu v Turecku. Za vyšší objem sa skrátka platí na daniach viac. Chápeme, že časť zákazníkov vysoká cena môže odradiť a to si BMW nepripúšťa. Staré známe „do kolena vŕtať za znak BMW“ teda nepochybne naďalej platí. A nielen v našich končinách.