Renault 5 bol svojho času najpredávanejším autom vo Francúzsku. Malý hatchback poskytoval mobilitu za lacné peniaze. Zároveň mal výnimočné tvary. Mal tiež legendárne športové verzie s označením Turbo. Ich cena je aj dnes vysoká. Dokonca sa stavajú neoriginálne napodobeniny.
Dnes má Renault na mieste modelu 5 model Clio. Na dnešné pomery je 5-ťka ešte menšia ako Clio a bližšie má k modelu Twingo.
Keby nový Renault 5 nahradil práve Twingo, nikto by sa nesťažoval, naopak auto by mohlo získať silné postavenie. Presne to si myslí nezávislý grafický dizajnér z Talianska Marco Maltese.
Jeho Le 5 Concept je moderným prevtelením tohto štýlového hatchbacku. Moderným nielen pre retro-moderné a hlavne príťažlivé krivky. Aj pre pohon. Nový Renault 5 by v jeho očiach mal byť elektromobil.
Na pohľad pripomína hneď dva výrazné elektromobily. Hondu e a Mini SE. Hondu e pre svoje retro jednoduché ostré krivky a Mini SE preto, lebo si dizajnér očividne zobral z konceptov Mini nejaké to know-how. Nech to bolo akokoľvek, Renault takéto auto potrebuje. Za dnešným Twingom by vďaka takémuto autu nikomu nebolo smutno. A pokojne by sa mohlo volať Twingo. I keď Päťka je príťažlivejšia.