Audi sa nemôže chváliť najlepšími predajmi, ani obzvlášť veľkým rastom a ani úspechom pri jednotlivých modeloch. Značka pred niekoľkými rokmi opantaná vlastnými minulými úspechmi akosi zaspala na vavrínoch a plná sebavedomia začala plodiť čoraz hnusnejšie autá. Aj u nás je na tom v porovnaní s ďalšími dvomi nemeckými prémiovými značkami neporovnateľne horšie. Azda najviac to bolo vidieť pri úplnom prepade predajov modelu A8, ktorý modely ako Trieda S, či BMW radu 7 naďalej spokojne valcujú.
Facelift modelu Q8 je ďalším dôkazom toho, že Audi stále nevie čo so sebou a aj napriek istému prebudeniu, napriek intenzívnej práci na elektrifikácií, si stále nevie nájsť cestu späť na miesto, ktoré značke právom patrí. Q8 je jedným z najúspešnejších modelov značky, no facelift priniesol len pár nepodstatných zmien, s ktorými auto nemá šancu čeliť súčasnej X6-tke a prichádzajúcej novej generácii modelu GLE Coupe.
Čo sú to za zmeny? Auto vyzerá ešte rozbitejšie. Predná maska dostala novú mriežku s oktagonálnymi elementmi. Nové čierne výduchy k tomu patria tiež. 23-palcové disky pre SQ8 a motorová ponuka prakticky bez zmien. Najväčším headlinerom faceliftu sú však Matrix Laser svetlá, ktoré sú samozrejme za príplatok a vodič si môže meniť ich svetelný podpis v menu. To znie dobre, no v skutočnosti sú laserové svetlá už históriou.
Vidieť to na nových modeloch značky BMW, ktorá s lasermi prakticky prišla ako prvá. Bola to veľká vec, no dnes ich už v nových modeloch nevidíte. Dôvod? Svetlá sú drahé a ich vývoj nemá kam ísť a prakticky sa zastavil niekoľko rokov vzad. BMW do nových áut vkladá vymasírované LED svetlá, ktoré sa dajú stále posúvať, laserové svetlá prakticky prekonali za zlomok ceny a pri Matrix funkcii dokážu omnoho viac a to viac navyše presnejšie – vyrezávanie objektov napr. Ale možno si to Audi uvedomí a možno nie. Čoskoro možno budú mať aj oktagonálne 24-palcové disky kolies a to bude skutočná pecka!… Alebo aj nie.