Spomínate si ešte na značku športových áut Wiesmann. Založená bola iba nedávno, v roku 1988 istým pánom Wiesmannom. Ten biznis po dvadsiatichšiestich rokoch v roku 2014 uzavrel, no dnes je tu opäť. Vlastní ho akýsi Roheen Barry. Firma sa pod jeho vedením niekoľko rokov vyhrážala projektom Gecko. Mal užívať motor V8. Nevyzerá však, že by s Geckom za ostatné roky niekto väčšmi pohol, no zrazu je tu celkom zreteľný projekt Thunderball (guľový blesk). Ako už z názvu vyplýva, je to o elektromobilite. Dobre známe a stále nevšedné tvary automobilov značky Wiesmann sú späť, tentoraz bez lokálnych emisií.
Dva motory, pohon iba jednej nápravy
Automobil ženú vpred dva motory, avšak oba trónia na zadnej náprave a poháňajú auto vpred s obdivuhodným odhodlaním a pravdepodobne i s obdivuhodnou chuťou vrtieť zadkom. Vozidlo má cez 670 koní a krútiaci moment až 1100 Nm. To je dosť, aby sa kolesá za pár sekúnd bezprízorného pretáčania vznietili, ale auto dokáže túto silu udržať na ceste. Budú za tým aj 83 kWh baterky s 800 Voltovou architektúrou. To znamená, že batérie znesú nabíjanie s výkonom až 300 kW a pri pohodovom jazdení zabezpečia dojazd až 500 km. To všetko sa rozplynie, ak sa s autom rozhodnete ísť do kopcov. No to platí aj pri spaľovačoch.
Cena Thunderballu nie je známa, ani čas a počet kusov kedy a koľko sa tohto stroja vyrobí. Hádam sa dozvieme a Wiesmann tentokrát naozaj rozbehne malosériovú výrobu. Kto by nechcel elektrický bez-strešný superšport, ktorý napriek veľkej batérii a masívnym motorom dokáže držať hmotnosť na úrovni 1700 kg? To je menej ako má podobne kompaktný model M240i xDrive Coupe. A ten má aj menej koní, i keď natankovať je ho ľahšie. A azda aj zohnať náhradné diely, nehovoriac o tom, že bude lacnejší. BMW ale nespomínam len tak, veď Weismann ich má v génoch. Uvidíme, či to platí aj pri Thunderballe.