Nové autá sú čoraz väčšie, praktickejšie, priestrannejšie. Sú čoraz vyššie. Aby sa ľahšie nastupovalo, aby sa horšie videlo, aby si našli uplatnenie všetky tie asistenčné systémy, ktoré bližšie k zemi nepotrebujete. Lebo čím blížšie k zemi ste, tým lepšiu máte predstavu o vlastnej rýchlosti. Majitelia originálnych áut značky Mini by o tom vedeli povedať pár viet. Z ich pohľadu je aj nízka rýchlosť zábavná a zároveň je všetko moderné veľké.
Lenže z pohľadu niektorých majiteľov pôvodných vozidiel značky Mini toto neplatí. Zdá sa im totiž, že ich Mini sú príliš veľké. Vadí im, že dĺžka je cez tri metre, vadí im, že autá majú aj zadné sedadlá. Jednoducho je tej veľkosti na nich nejako veľa a chcú niečo menšie. Väčšinou sa ale autá menšie ako Mini voľajú detské, prípadne modely, no to nie je prípad špecifikácie zvanej Shorty. Tak sa totiž nazývajú autá Morris Mini, ktoré ich majitelia ešte zmenšili. A to prostredníctvom zmenšienia rázvoru i kabíny.
Na jedného takého Shortyho sa pozeráte. Namiesto celkovej dĺžky mierne nad tri metre má dĺžku rázvoru väčšieho auta. Celé auto je dlhé zhruba 2870 mm a to vrátane nárazníkov. Vnútri sú skutočne len dve sedadlá, respektíve lavica z druhého radu pôvodného Mini, ktorej niekto vyrezal otvor na ručnú brzdu. Auto má upravené dvere, blatníky i sklá, aby si zachovalo proporcionalitu aspoň na nejakej úrovni. A treba rovno napísať, že mu to ide výborne. Toto vozidielko je aktuálne napredaj. Pokiaľ sa vám teda zle parkuje, s týmto sa bude ešte horšie. Lebo je síce krátke, malé a pri zemi, ale ide o „angličák“ s riadením vpravo. Pod malou kapotkou malého Shortyho je pôvodný jednolitrový motor s výkonom 29 kW. Pri tak malom aute to ale môže byť celkom zábava. Autíčko sa narodilo v roku 1968 ešte vo väčších rozmeroch, teraz je na predaj tu.